Zo, die deur is gefixt. Op zich is de deur makkelijk de verwijderen, alleen loopt de kabelboom gewoon door de deur in. Geen stekertje in de buurt van het punt waar de deur scharniert. Gelukkig zit er net genoeg lengte op de draad dat je de deur zo'n 20-30 cm naar achteren kan zetten zodat je bij het scharnier kan.
De dekplaat waar het scharnier op zit, is via puntlassen links van de scharnier verbonden met de beugel die erachter zit. Rechts helaas niet... Hier zelf maar een paar gaatjes in geboord en dicht gelast. De lak of tectiel laag aan de binnenkant gaat hier heerlijk een tijdje door roken... Nadat alles afgekoeld was, beetje primer erop, deur weer terug etc. Als laatste nog even de slotvanger weer op de oude hoogte zetten

En even de achterdeur bijlakken. Zat een klein streepje precies op de rand.
Heb het zelf maar gedaan omdat de Citroen dealer een heel mooie regeling voorstelde: eerst laten repareren (drie tot vier uurtjes in de werkplaats, auto 2 dagen kwijt), dan betalen, daarna kon hij kijken of Citroen iets van een coulance regeling had.
Lijkt mij dat hij dat vooraf kan bekijken, dus had ik er niet veel vertrouwen in dat dat een goedkope affaire zou worden. En daar ik zelf wel kan lassen leek mij dat minder moeite dan het van Citroen gedaan krijgen. Ben er twee uurtjes mee bezig geweest, als je het wachten op afkoelen niet meerekent. Ik moet er wel bij zeggen dat ik door omstandigheden de laatste drie beurten bij drie verschillende dealers ben geweest en dus geen 'band' opgebouwd heb bij 1 van hen...