olie toevoeging ('Leaklock') tegen matige olie lekkage?

Motor, versnellingsbak, brandstof.

olie toevoeging ('Leaklock') tegen matige olie lekkage?

Berichtdoor kamagurka » wo 18 jun, 2008 21:59

Mijn Xant 1.8 8v lekt een beetje olie (zoals de meeste 8v blokken). Onder de auto liggen (vooral na lange ritten) enkele grote en wat kleinere druppels. Soms een klein plasje. De onderkant van de auto is nu mooie getectileerd dus :lol: ..

Nu vraag ik me af of het een oplossing is om een toevoeging bij de olie te gooien, een zogenaamde 'Leaklock'? Kan dit kwaad voor het blok en schiet ik er wat mee op?

Vorig jaar is de auto bij de garage geweest en daar hebben ze de carterdrukslang vervangen (helemaal dicht geslipt), daar zeiden ze dat de lekkage waarschijnlijk bij enkele keerringen oid. vandaan kwam. "Reparatie zou duur zijn en eigenlijk onnodig voor een auto uit 94 met 210.000 op de teller, hij rijdt er niet minder om"

Iemand tips?
hagelwitte Xant 1.8 8v
kamagurka

Re: olie toevoeging ('Leaklock') tegen matige olie lekkage?

Berichtdoor luk - asse » wo 18 jun, 2008 22:33

kamagurka schreef:Iemand tips?

ja, het verschil tussen slippen en slibben :lol:
groet, luk (aai, weer OT)
HDi 110 met Xm doppen, geRenard'd. (= geblowed en gepierced) nadien voorzien van type Ia-bolletjes en nu zweven op comfortbollen
luk - asse

Berichtdoor ramonmartin » do 19 jun, 2008 23:12

Ik heb een tijd terug een goedje gehaald van het merk womy tegen olielekkage (lees pakking half weg), dit is geen goedkoop spul zoals bars enzo het kost 40 euro voor een flesje, maar ikzelf ben gegaan van een liter olie per week erbij kiepen plus de parkeerplaats vol olie naar af en toe een druppeltje.

Dus het werkt wel maar ik had eerst bars en wynns geprobeerd en beiden hebben niet gewerkt.
Xantia activa Tct '97
Gehad: Xantia 2.0i sx '95
Afbeelding
ramonmartin

Berichtdoor web » vr 20 jun, 2008 10:51

Dergelijke smurrie verstopt ook essentiele olieleidingen, dus het zijn echt korte termijn beunoplossingen voor een auto die niet lang meer mee hoeft.

Anders gewoon de oorzaak verhelpen in plaats van een lapmiddel te installeren, tenzij het de grote keerring achter het vliegwiel is, hoeft dat niet idioot duur te zijn.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
web

Keer terug naar Aandrijving