Xantia van mijn vader overnemen?

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

Xantia van mijn vader overnemen?

Berichtdoor marcob » do 17 jul, 2014 15:19

Beste Xantia-kenners,

Mijn vader is flink op leeftijd en moet van het CBR een automaat gaan rijden. Zijn Xantia break uit 1996 heeft plm 125.000 km gereden en is altijd keurig onderhouden door een gerenommeerde garage. Nu zie ik op gaspedaal.nl dat de prijs van de Xantia meer bepaald wordt door de leeftijd dan door het aantal gereden kilometers. De marktwaarde van een gemiddelde Xantia uit 1996 is de prijs van oud ijzer. Ik heb evenwel de afgelopen jaren steeds de Xantia meegekregen voor de vakanties en nooit problemen gehad. Op dit moment rijd ik in een Xsara break van ook alweer 10 jaar oud, waar ik niet speciaal aan gehecht ben.

Is het verstandig om deze voiture van mijn vader over te nemen of is het vragen om grote reparaties, hoge kosten, kortom: problemen...?

Marco
marcob

Re: Xantia van mijn vader overnemen?

Berichtdoor Timo1990 » do 17 jul, 2014 21:53

Jij kent de auto van je vader beter dan ons, dus wij kunnen je niet zeggen of dit "vragen om grote reparaties, hoge kosten" is. Persoonlijk zou ik het wel weten, doen! Klinkt als een fijn exemplaar, en rijdt heel wat fijner dan een Xsara. En een Xantia met zo'n lage kilometerstand zie je bijna ook niet meer.
Mijn Citroen foto's & gespotte Citroen's etc.
______
Renault Clio Estate 2017 wit
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
CX 22 TRS 1986 wit
BX 16 TZI 1991 wit
1/6 BX 14 blauw
Timo1990

Berichtdoor marcob » di 22 jul, 2014 21:15

Voor Timo1990:

Veel dank voor de reactie. Ik laat mij graag door u overtuigen.

Bovendien zei de garagist dat mijn vaders auto de best onderhouden Xantia van Nederland moet zijn. Mijn vader wilde geen andere auto meer en er is dus de laatste jaren onderhoud verricht (nieuwe versnellingsbak, nieuwe koppeling, kachel, radiateur, ...) waarvan de garage in andere gevallen zou zeggen dat het de moeite niet meer zou lonen.

Nogmaals dank.

Marco Bommeljé
marcob

Berichtdoor NdeJ » zo 10 aug, 2014 12:48

Misschien een beetje late reactie, maar als ik zo lees wat er allemaal aan de auto vernieuwd is, ga ik met Timo mee: Doen!
Misschien dat je de LHM en veerbollen even moet (laten) nakijken, maar daar kun je op dit forum alles over vinden.
De gebruikskosten zullen wat hoger zijn dan die van een Xsara, maar dat is wel te overzien.
Succes met je keuze.

Groet, Nico
Xantia 2.0i 16v break `99
ORGA 8241, KPKD
Leerpakket, lmv Castellet

Gehad: 4 x 2cv, 3 x ds, 3 x ax, 1 x bx, 1 x zx
1 x Visa ( GT ), inmiddels 3e xantia
NdeJ

Keer terug naar Advies