Project 2.0i Turbo CT Exclusieve Break

Alles wat niet in de andere categorieen past.

Re: Project 2.0i Turbo CT Exclusieve Break

Berichtdoor Bram91 » ma 11 dec, 2017 23:50

Ik heb nog een set venises met gat. Hebben wel een opknapbeurtje nodig.
Bram91

Berichtdoor Feije » di 12 dec, 2017 00:14

Verdorie, Trxke was inderdaad eerst :-P. Je hebt niet toevallig nóg een set hè? :lol:
Feije

Berichtdoor trxke » di 12 dec, 2017 21:39

Bram91 schreef:Ik heb nog een set venises met gat. Hebben wel een opknapbeurtje nodig.

Ik heb momenteel de mogelijkheid niet om deze op te halen, als de velgen op de 1 of andere manier bij mij geraken (kosten worden uiteraard vergoed) heb ik zeker interesse.

Maar als dat niet mogelijk is kan wat mij betreft Feije zijn slag slaan :lol:
Mijn Xantia is de eerste maanden nog niet rijvaardig en/of street legal waardoor een setje velgen voor mij nu geen haast heeft.
Xantia 2.0i Turbo CT Break '98
Xantia 1.8i 16v Break '99
CX Prestige Injection '77
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 TRS '88 Verkocht met spijt in het hart.
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor trxke » di 12 dec, 2017 21:56

henkr schreef:je begrijpt natuurlijk wel dat we je nu zeker op de volgende meeting verwachten! :)
Het resultaat van deze klus willen we natuurlijk allemaal met eigen ogen aanschouwen! :)

Groet Henk.

Ik ben zeker van plan om eens naar een meeting te komen met de TCT, maar helaas is de Xantia nog niet klaar de eerste maanden, een voorzichtige einddatum staat ergens medio april mei.
Als alles mee zit kan hij binnen een 2tal weken terug op eigen kracht van de hefbrug en dan heeft de 16v even aandacht nodig voordat ik verder kan gaan met dit project.

Op de planning staat nog :
-hydrauliekleidingwerk achteraan.
-bollen achteraan.
-nieuwe trekhaak + vervangende achter en voorbumper plaatsen.
-vervangende linker achterdeur en kofferklep plaatsen.
-linker Heulieuz hoek herstellen.
-op zijn minst het dak en het linker achterscherm herspuiten.
-nieuwe voorruit en vervangende paravanplaat plaatsen.
-+ nog enkele andere dingen die ik nu waarschijnlijk vergeet :lol:

Toch ben ik al enorm blij dat het einde in zicht is betreffende de motorwissel.

bthomas schreef:Volgens mij is het helemaal niet onverstandig om alvast te testen. Ik ben niet bijgelovig, maar het lijkt haast een wetmatigheid dat als je alles netjes afgemaakt hebt en dan gaat testen je tot de ontdekking komt dat er ergens iets is misgegaan en je weer een deel moet demonteren (in bredere zin dan alleen auto's).

Hoewel het niet de eerste keer is dat ik een project als dit aanpak is de kans reëel dat ik iets over het hoofd heb gezien waardoor dit dan moet worden overgedaan.
Laten we maar hopen dat dit nu niet het geval is :roll:
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor NdeJ » di 12 dec, 2017 22:27

Ik volg dit draadje met veel belangstelling en bewondering, dit begint op een totale restauratie te lijken. =D>
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Misschien hebben we in mei weer een meeting?
In ieder geval veel succes gewenst.

Groet, Nico
Xantia 2.0i 16v break `99
ORGA 8241, KPKD
Leerpakket, lmv Castellet

Gehad: 4 x 2cv, 3 x ds, 3 x ax, 1 x bx, 1 x zx
1 x Visa ( GT ), inmiddels 3e xantia
NdeJ

Berichtdoor Feije » di 12 dec, 2017 22:29

trxke schreef:Maar als dat niet mogelijk is kan wat mij betreft Feije zijn slag slaan :lol:

Haha dankjewel, maar voor mijn part reserveert Bram die velgen gewoon voor je tot je ze kunt halen/tot ze gebracht kunnen worden hoor. Zo belangrijk zijn die Activavelgen nou ook weer niet voor me, en zeker in de winter hebben stalen velgjes ook wel weer hun voordelen...
Feije

Berichtdoor trxke » za 30 dec, 2017 23:52

Ik was net nog bezig met nieuwe ABS-ringen te plaatsen op de aandrijfassen samen met de nieuwe ashoezen.
En vroeg mij af waar bij deze versnellingsbak de vulplug zit of maw hoe vul je deze versnellingsbak?
Ik kan het zo niet direct zien maar misschien kijk ik erover :oops:
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor Alfred- » zo 31 dec, 2017 00:23

Een TCT heeft toch ook een ML-bak?

Mijn HDi110 met ML-bak heeft de vuldop aan de zijkant (even uit mijn hoofd), het gat is tevens vloeistofniveau-bepalend.
Zou je toch gemakkelijk moeten kunnen vinden.
Aftapplug is er volgens mij niet.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor trxke » do 04 jan, 2018 22:10

Er is nieuws ! :D
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor boes » do 04 jan, 2018 22:14

Vertel!
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor trxke » do 04 jan, 2018 22:45

Met de kerstdagen en eindejaar heb meer tijd gehad om aan de Xantia te werken en er is heel wat gebeurd.
Zo zitten de aandrijfassen er terug onder met nieuwe hoezen en ABS-ringen, is de versnellingbak gevuld.
De vuldop heb ik gevonden (wat een handige plaats...) ik zat te zoeken bij het plaatstalen deksel waar bij de 1.8 16v de vuldop zit, dat is hier dus niet zo.
Het LHM-vat met filters is volledig gereinigd en gevuld.
De motor is gestart en heb ik laten warmlopen en gelijktijdig is het koelsysteem ontlucht, de koelvinnen gaan netjes aan op iets meer dan 90° op de thermometer.
De motor loopt erg mooi en reageerd uitstekend op het gas, starten gaat ook erg goed teminste als de batterij genoeg fut heeft.
Ik heb er ook al een stukje mee gereden (ja kon het niet laten :lol: ) op het bedrijfsterrein.
Dit is een weg van een 100m lang, de Xantia is snel ...erg snel
Dit was niet zo met de oude motor ook mijn XM TCT break was niet zo snel.
En dan had ik nog niet de bedoeling om te testen hoe snel hij is gewoon testen of hij goed schakelt en netjes oppakt naar de volgende versnelling, wat dus prima is.
De remmen daarentegen moeten nog goed inslijten want dit stelt nu niet veel voor.
Wat zijn eigenlijk de prestaties van deze Xantia? volgens Autoweek 0->100 in 10.8 dit kan toch niet kloppen?

Verder zit er ook de andere (lees betere) voorbumper op en zijn de wielkuipen terug gemonteerd.
De achterbumper moet ook vervangen worden ivm aanrijdingschade, de bumper is gedemonteerd en de vervangende ligt klaar.
Helaas is de balk achter de bumper ook vervormd waardoor ik de trekhaak niet kan plaatsen.
Hier moet ik nog een oplossing voor vinden, ik ga eerst proberen om de balk recht te trekken.
En als dat niet lukt naar mijn zin zal ik ofwel een aantal puntlassen uitboren om te zien of het dan wel lukt en mocht dat niet lukken moet het geheel eruit en vervangen worden.
Dan kan de nieuwe afneembare trekhaak er onder en ga ik nog eerst de hydrauliek achteraan aanpakken om dan te eindigen met het carrossiewerk.

O ja, de betere kofferklep zit er ook op :D
De lederen voorzetels moet ik ook nog monteren (achterbank zit er al in).

Het einde is in zicht maar tegen dat we daar zijn zullen er nog wel enkele maanden voorbij gaan, we weten nog wat doen :lol: .
Laatst bijgewerkt door trxke op do 04 jan, 2018 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor boes » do 04 jan, 2018 22:56

=D>
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor Feije » do 04 jan, 2018 23:55

trxke schreef:Wat zijn eigenlijk de prestaties van deze Xantia? volgens Autoweek 0->100 in 10.8 dit kan toch niet kloppen?

Van een Break weet ik het niet maar de fabrieksopgave van een berline was 10,4 seconden. Dat is inderdaad bepaald niet optimistisch. Tijdschriften uit die tijd kwamen meestal op 9,5 uit voor de berline. Een break zal daar vast ietsje boven zitten.
trxke schreef:De motor is gestart en heb ik laten warmlopen en gelijktijdig is het koelsysteem ontlucht, de koelvinnen gaan netjes aan op iets meer dan 90° op de thermometer.

Bij mij gaan ze al aan bij 80! Ik heb wel een tijdje gehad dat er pas bij 90 eentje ging draaien, maar dat kwam omdat er eentje niet werkte. Het systeem probeerde ze dan bij 80 graden in serie te zetten, maar omdat er geen stroom door eentje kon lopen deed de andere het dan dus ook niet. Pas als hij ze bij 90 parallel schakelde ging de werkende fan dus aan. Blazen ze bij jou ook meteen op volle snelheid bij 90 graden of draaien ze eerst langzaam? En zet hij ze wel aan als je de airco aanzet (als je die hebt en als die al gevuld is)?
Feije

Berichtdoor Alfred- » vr 05 jan, 2018 00:52

Gefeliciteerd met het resultaat =D>
Je hebt alles wel erg grondig aangepakt.

De versnelling van 0 naar 100 zal bij een break iets langzamer verlopen met die 60kg extra.
Cijfers van 10 sec zijn vlot en voor een lichte wagen met pittige motor best haalbaar.

Een Xantia (break) is dan toch wel weer vrij zwaar en dan is 150pk veel maar geen overdaad.
Ander punt is dat gepubliceerde cijfers soms een vertekend beeld geven.
Als de ene wagen nog net een keer extra moet schakelen voor de 100km/u dan zijn de cijfers beduidend ongunstiger dan een die pas bij 101 km/u weer moet schakelen. Zo kan die eerst in mijn voorbeeld met ongunstige cijfers bij een stoplichtsprintje toch sneller zijn.

Hoe ook, nog heel veel plezier toegewenst :D
Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor Woutosaurus » vr 05 jan, 2018 01:17

Goed om te lezen. Mijn complimenten!
Xantia 2.0i SX '93 6101
Fuego GTX automatic '82
Woutosaurus

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen