Archives Citroën Xantia

Alles wat niet in de andere categorieen past.

Archives Citroën Xantia

Berichtdoor JMWXantia » do 07 okt, 2010 22:12

Hallo allemaal,

Sinds een paar jaar ben ik bezig om mijn verzameling van materiaal over de Xantia te plaatsen op mijn website http://jmwxantia.multiply.com/
Sommigen van jullie kennen de site al, maar velen, denk ik, nog niet. Er staan inmiddels meer dan 1100 afbeeldingen op van de Xantia; foto's, tests, brochures, verzamelobjecten, schaalmodellen etc. etc.
Alles is in een slideshow groot te bekijken en downloaden is ook mogelijk, uiteraard alles gratis omdat ik mijn collectie graag wil delen met andere Xantia-fans :-)

Recente updates: Boeken over de Xantia op http://jmwxantia.multiply.com/photos/al ... ntia_books
en Guide de la Gamme (uitrustingsgegevens per modeljaar) op http://jmwxantia.multiply.com/photos/al ... e_la_Gamme

Minimaal eens per maand wordt er nieuw materiaal bijgeplaatst. Momenteel ben ik druk bzig met het scannen en bewerken van mijn arcief aan artikelen over de Xantia, inmiddels is al ongeveer 25% gescand, dus er komt nog veel bij.
Binnenkort ook een reportage van mijn strijd tegen het roestmonster boven en achter het linker achterwiel...

Bij nieuwe updates zal ik het melden op dit draadje, dus als je op de hoogte wilt blijven kan je je abonneren. Een link opo de homepage lijkt me ook wel wat, maar het is nog niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen.
JMWXantia

Re: Archives Citroën Xantia

Berichtdoor Timo1990 » do 07 okt, 2010 23:27

Ik vind het echt een geweldige website, en vermaak me altijd prima! =D>

De laatste tijd alleen wel last dat de site niet goed werkt (blijft de pagina steeds opnieuw laden, kan ik niks meer klikken).
Mijn Citroen foto's & gespotte Citroen's etc.
______
Renault Mégane Estate 2015 wit
Renault Espace 1000 TSE 1986 groen
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
CX 22 TRS 1986 wit
BX 16 TZI 1991 wit
1/6 BX 14 blauw
Timo1990

Berichtdoor JW-C5 » do 07 okt, 2010 23:59

Interessante site, voer voor Xantianen =D>

Daarom het topic maar even Sticky gemaakt.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

update oktober 2010

Berichtdoor JMWXantia » di 19 okt, 2010 22:41

Hallo allemaal,

De nieuwste updates van mijn site staan in de map http://jmwxantia.multiply.com/photos/album/75# , het persarchief van het 4e kwartaal van 1993. De recente aanvullingen lopen t/m 1 december. Op die datum verscheen er al een 100.000 km-test van de Xantia, een interessant artikel. Het scannen en bewerken gaat door, zodra ik weer een serie af heb, komen ze op de site :-)

Groet,

JMWXantia
JMWXantia

Berichtdoor Spookeend » do 03 feb, 2011 21:29

Afbeelding

deze wel eens tegengekomen?

Kleur is mij onbekend... (vind het wel mooi, nou ja, zeker niet lelijk)

kwam er bij toeval op, via een link in het chinees ofzo, met google translate.
60's 2cv. Fantome Rouge
Lady Blue!
Xantia 1.8 16v Plus (2001) R.I.P - Xantia VSX, Xantia Break, ZX, BX 1.9 GTi Automaat, Xsara Coupe, Xsara Break, 2cv (x5), Saxo, AX Bijou, Visa 1.1 (x4), Visa 0.6 (x2)
Spookeend

Berichtdoor Chinco » do 03 feb, 2011 23:09

Heb je een link naar de website? Stonder er meer foto's van Xantia's in exotische kleuren? Wàt een mooi kleurtje!
'98 - Citroën Xantia 2.0i 16v Break - G3
'70 - Citroën Dyane 6 - gestald
'00 - Renault Trafic TF2L - busje
'87 - Yahama XV 1000 Virago - motor
Chinco

Berichtdoor Spookeend » do 03 feb, 2011 23:16

nou, is al een tijdje geleden, ik kwam er via ebay, klik, weer een site, google images (lang verhaal, ik zocht op gorefest, lol)

Zal nog eens zoeken, maar de site was in een taal die op mijn pc niet leesbaar is, lol, ook niet met google translate.
60's 2cv. Fantome Rouge
Lady Blue!
Xantia 1.8 16v Plus (2001) R.I.P - Xantia VSX, Xantia Break, ZX, BX 1.9 GTi Automaat, Xsara Coupe, Xsara Break, 2cv (x5), Saxo, AX Bijou, Visa 1.1 (x4), Visa 0.6 (x2)
Spookeend

Berichtdoor JMWXantia » vr 04 feb, 2011 22:07

Hallo allemaal,

De kleur van deze Xantia heet Vert Galant en deze is ook in NL geleverd op het actiemodel "Elegance". Het actiemodel Stateside in Engeland was er ook in die kleur, daar heet die dan Cool Green Metallic. Ook de Spaanse Xantia "Image" (juni 1999) was er in Verde Galant Metalizado. In 1999 was er in Frankrijk de Xantia séduction, ook leverbaar in Vert Galant. Het gaat allemaal om Serie 2-Xantia's

De auto op de foto is hoogstwaarschijnlijk een Japanse Xantia (Limited Edition Plus). Dat is te zien aan de kentekenplaat en de rechtse besturing. In China sturen ze links en is de kentekenplaat anders van vorm, zie ook: http://jmwxantia.multiply.com/photos/al ... #photo=126
Op de voorgaande Japanse speciale serie Limited Edition, was Vert Galant nog niet beschikbaar, wel Vert Véga.
Ik heb de Japanse Blog ook gevonden: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:0,s:0

Bovenstaande informatie komt uit mijn verzameling folders van speciale series. een klein deel hiervan staat al online op http://jmwxantia.multiply.com/photos/al ... ial_Series, maar er is nog veel te scannen. Momenteel ben ik toevallig bezig met het scannen en bewerken van Japanse Xantiafolders, die hopelijk eind deze maand op de site zullen staan.

Wat ik zelf een prachtige kleur op de Xantia vind, is Bleu Grand Pavois, die hier wel op de ZX 16V, Saxo, Xsara en Berlingo Multispace voor zover ik weet. Op Citro Mobile 2010 stond een vers geïmporteerde HDi in die kleur, zie: http://jmwxantia.multiply.com/photos/al ... #photo=132 en verder.
Deze HDi komt uit België, maar de kleur staat niet vermeld in de mij laatst bekende Belgische Xantiafolder.

PS, op http://multiply.com/mail/updates/jmwxan ... mainfilter zijn de laatste updates van mijn site te vinden
JMWXantia

Berichtdoor Spookeend » ma 07 feb, 2011 22:20

Wow, veel info zeg, en ik wist van die blauwe en die groene niet dat ze er waren....

Die groene vind ik wel mooi, dat blauw, hoort op een Saxo, is lastig voor te stellen op een Xantia vind ik.

ff edit, wat onwijs veel info op je site zeg.... erg leuk
60's 2cv. Fantome Rouge
Lady Blue!
Spookeend

Berichtdoor JMWXantia » vr 11 feb, 2011 00:26

Hallo,

Bedankt voor je reactie :-)
Het verzamelen van al dit materiaal is leuk, maar om het op deze manier te kunnen delen met andere Xantia-fans is nog leuker!

De folders van de twee Japanse Limited Edition versies heb ik net bijgeplaatst op http://jmwxantia.multiply.com/photos/album/25#photo=40 e.v.
De kleur Bleu Grand Pavois staat inderdaad goed op een Saxo, op de derde foto kan je in de zijkant van de Xantia een Saxo gespiegeld zien..... Ik vind het een sterke kleur, Peugeot leverde de 406 wel hier in die kleur.

Groet,

JMWXantia
JMWXantia

Berichtdoor cor den hollander » za 21 mei, 2011 14:02

Hallo Citroen liefhebbers,
Ik ben al een tijdje lid van de Xantiaclub en was recentelijk op zoek naar een manual van mijn Xantia 2. Nu heb ik via een omweg de hand kunnen leggen op echt alle servicemanuals van Citroen tot 2007.Van echt ALLE types. Ik weet alleen niet hoe ik deze , op DL DVD, het beste kan aanbieden aan mijn medeleden. Ik hoef er niets voor te hebben maar om zomaar DL uit te gaan delen lijkt mij ook geen leuk idee. Dus als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.Het is een programma dat werkt onder Windows en is dik 7 Gb groot.(ingepakt) . Ik ben nog aan het stoeien met de key maar dat gaat wel lukken. Geen dongles nodig of zo.
Ondersteund wel 10 talen w.o. Nederlands. Je ziet exploded views en partnummers. Er is een screendump voorhanden. Kom met ideeen .....
Groeten,
Cor den Hollander
cor den hollander

Berichtdoor JW-C5 » za 21 mei, 2011 14:16

Heb je het over de Service Manuals of over CitroënDocBackup?
Die laatste heb ik op mijn computer, vorig jaar opgehaald. Da's bij elkaar zo'n 16 GB groot.
De plaatjes en referentie naar documenten die ik wel eens in postings gebruik komen dáár uit.

Overigens, híer ergens (integraal) publiceren kan niet ivm copyright.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Berichtdoor cor den hollander » zo 22 mei, 2011 23:46

Hallo JW,
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik zag wel bij de installatie dat men kan kiezen uit een serverversie, werkstationversie en single computer versie.
Ik zie ook de originele Citroen logo's . Ik snap best wel dat we dit even buiten dit forum moeten bespreken want ik heb ook geen idee hoe legaal dit is.
Ik heb het van iemand uit de garagebranche van een ander merk auto. Aan hem heb ik gevraagd of hij een idee had hoe ik een vermoedelijke breuk in een draad bij mijn linkervoorportier het beste kan repareren. mijn ruit gaat wel naar beneden maar met kleine stukjes weer naar boven. En dan alleen als de deur openstaat.
Ik heb geen idee of ik nu het beste in de deur moet gaan zoeken of bij de pedalen. Er zal toch wel ergens een stekker zitten voor als de deur er uit moet?
En toen kwam hij met de dvd. Hij is zelf niet echt een computernerd dus verder dan dit kon hij mij niet helpen.

Mail mij als je wilt maar op cjdenhollander @ gmail com .

Ik ben ook aan het zoeken naar openingen bij mijn achterruit van de Break. Ik heb al gekit rond en in de opening van de wissermotor en in de welving van het ruitrubber direkt boven het gat van de wisser. Ondanks dat blijft er regenwater in de bak lopen en blijft dan in de gootjes van de vloer staan. De mat heb ik er uitgehaald en staat nu droog te wachten totdat alles echt dicht is. Al jaren nooit last gehad en ineens merkte ik dat de mat niet meer te tillen was van het water.
Daarover heb ik zat draadjes kunnen vinden, maar van de deur niet.
Ik hoor graag weer van je. Bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Cor den Hollander.
cor den hollander

Berichtdoor traindriver » vr 27 mei, 2011 18:01

Cor,
Geen email adressen plaatsen op de website zelf ivm spam
traindriver
Ban

Re: Vert Galant

Berichtdoor JMWXantia » wo 31 aug, 2011 23:34

Hallo volgers,

Gisteren zag ik een Xantia break rijden in de hierboven besproken kleur Vert Galant, kenteken 35-GB-NV, helaas geen camera paraat, het was in Zaandam.

Groet,

JMWXantia
JMWXantia

Volgende

Keer terug naar Algemeen