www.uitlaatdiscounter.nl

Alles wat niet in de andere categorieen past.

www.uitlaatdiscounter.nl

Berichtdoor cxj » wo 09 dec, 2009 20:39

Heeft iemand ervaring met de uitlaatdiscounter.nl Zij zijn zeer scherp in prijs maar ik vraag me af hoe het zit met de pasvorm e.d. Wie weet meer :?:
Laatst bijgewerkt door cxj op do 10 dec, 2009 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.
cxj

Berichtdoor web » wo 09 dec, 2009 20:48

Het helpt als je een kloppend URL post. Dat scheelt spoorzoeken.

Tip, als je een URL post, gebruik ALTIJD copy-paste uit een browser venster waar de site in open staat. Dan post je nooit meer een URL met een tikfout.

http://www.uitlaatdiscounter.nl/ gaat het hier dus over.
Geen ervaring mee, maar ze beloven een goeie pasvorm, dus ik zou zeggen probeer het, en stuur het terug als het niet past.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
web

uitlaat

Berichtdoor Theo-W » wo 09 dec, 2009 22:38

Heb geen ervaring met deze aanbieder. Maar de prijzen zijn heel veel minder dan de normale prijzen. En uiitlaat stukken voor de v6 of de TCT hebben ze al niet eens.

Deze prijzen zijn het zelfde als bij een automaterialen zaak. Heb laatst daar een midden demper gekocht maar die paste totaal niet.
Zowel de pijp diameter was niet goed, en de vorm klopte niet. Dus voor mij geen goedkope aanbieding onderdelen meer.
xantia activa 3.0 V6 T1
xsara 5drs 2.0i 16v exclusive T2
Theo-W

Berichtdoor Hanno » do 10 dec, 2009 00:15

Met rvs pijpjes kan je vaak al een pasvorm maken, ligt net aan hoeveel moeitje je er voor wil doen :wink:
поезд
Hanno

Berichtdoor cxj » do 10 dec, 2009 21:11

Nou ik heb er één besteld. Ik laat hier wel weten hoe het bevallen is.
cxj

Berichtdoor Simpele Ziel » do 10 dec, 2009 22:10

Ik denk dat als het program slim genoeg is om de juiste uitlaat aan te wijzen dan moet het toch allemaal wel goed gaan...
Waarschijnlijk werkt het volgens het principe van veel uitlaten inkopen en gauw en goedkoop verkopen...
"De enige keer dat een Toyota mijn hartslag verhoogt, is wanneer het gaspedaal blijft hangen"
Seat Ibiza 6l PD TDi Auto sin Emoción
Simpele Ziel

Berichtdoor cxj » za 12 dec, 2009 16:30

Ik heb hem er onder geklust. Viel me niets van tegen. Paste niet perfect maar dat doet een Walker en een Bosal ook niet. En volgens mij is het staal ook dikker dan die wie er onder zat. Ik kan het dus best aanbevelen. :)
cxj

Berichtdoor Peter.Naro » wo 16 dec, 2009 20:38

Heb hier ook een uitlaat (van voor tot achter) besteld en inderdaad pasvorm valt niks tegen. Wel was de katalysator kleiner dan originele van citroen en of het nu tussen de oren zit of niet, ik heb het idee dat er veel kracht verloren is gegaan, hij is niet meer zo pittig met tussen sprintjes en optrekken niet dat ik dat erg vind want ik rij nooit snel maar toch wil ik wel even vermelden.
Verder vertelde mijn broer dat de uitlaat van "blank" staal was en niet lang zal mee gaan, vooral pekel in winter was volgens hem funest. Hij geeft de uitlaat 3 tot 4 jaar. Ik hoop niet dat dit zo is want dan had ik liever wat meer uitgegeven.
Want wel fijn was, de klemmen, rubbers, aansluiting op uitlaatspruitstuk zat er allemaal bij en werd niks extra's voor gerekend.
-=Xantia 1.8 16v=-
Peter.Naro

Berichtdoor Simpele Ziel » wo 16 dec, 2009 21:24

Tsja, het is natuurlijk ook maar net wat je wil he... er zijn mensen die betalen het 5voudige voor een uitlaat onder hun Xantia, die gaat dan weliswaar ook zeker langer dan de auto mee...

Staat er nergens een merkje op toevallig?
"De enige keer dat een Toyota mijn hartslag verhoogt, is wanneer het gaspedaal blijft hangen"
Seat Ibiza 6l PD TDi Auto sin Emoción
Simpele Ziel

Berichtdoor JW-NHS » wo 16 dec, 2009 23:10

Peter.Naro schreef:Heb hier ook een uitlaat (van voor tot achter) besteld en inderdaad pasvorm valt niks tegen. Wel was de katalysator kleiner dan originele van citroen en of het nu tussen de oren zit of niet, ik heb het idee dat er veel kracht verloren is gegaan, hij is niet meer zo pittig met tussen sprintjes en optrekken niet dat ik dat erg vind want ik rij nooit snel maar toch wil ik wel even vermelden.
Verder vertelde mijn broer dat de uitlaat van "blank" staal was en niet lang zal mee gaan, vooral pekel in winter was volgens hem funest. Hij geeft de uitlaat 3 tot 4 jaar. Ik hoop niet dat dit zo is want dan had ik liever wat meer uitgegeven.
Want wel fijn was, de klemmen, rubbers, aansluiting op uitlaatspruitstuk zat er allemaal bij en werd niks extra's voor gerekend.

Dat is een heeeel mooie tijd voor een Xant op benzine.
Mijn originele uitlaten halen niet meer dan ongeveer 3 jaar. Dan is zowel de tussenpot als de einddemper aan vervanging toe.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-NHS
Moderator

Berichtdoor Arjanvtk » zo 03 jan, 2010 12:21

Ik heb met belangstelling het onderwerp gelezen en wil hier graag even op reageren.

Een mogelijke reden voor het vermogensverschil van Peter.Naro is dat de oude katalysator vaak leeg is (en niet meer werkt) en daardoor krijgt de auto iets meer vermogen. De nieuwe katalysator is weer precies zoals origineel en dat zal waarschijnlijk te merken zijn.

Wat het huis van de katalysator betreft. Ik had dit zelf ook opgemerkt dat alle nieuwe katalysatoren die tegenwoordig verkocht worden een kleinere behuizing hebben. Hier had ik navraag over gedaan en de diverse fabrikanten die ons leveren geven allen dezelfde reden: de techniek van materiaal is vernieuwd waardoor een kleinere behuizing mogelijk is.

De pasvorm van de uitlaatdelen hoort gewoon goed te zijn, direct-fit zonder aanpassingen. Uitlaatdiscounter hanteert altijd niet goed geld terug, zonder gezeur. Dus mocht de uitlaat niet passen of ben je over iets anders niet tevreden dan kan je het pakket terugsturen, of het wordt opgehaald door onze pakketdienst als je niet naar het postkantoor wilt gaan.

Wij zijn geen snel bedrijf wat een hoop uitlaatdelen inkoopt om zo snel mogelijk weer goedkoop te verkopen en dan weer de markt uit gaat. Vanuit de hobby van sleutelen aan auto’s hebben wij gezien dat er door onderdelenwinkels ontzettend veel marge wordt gezet op onderdelen en dat in onze ogen de particulier onnodig veel betaald. Hier proberen wij op in te spelen en zo de hobby wat goedkoper te maken. Een site met overige onderdelen is in de maak.

Jullie kunnen altijd contact opnemen voor vragen/opmerkingen.

Met vriendelijke groet,
Arjan van 't Klooster
Uitlaatdiscounter.nl
Arjanvtk

Berichtdoor Maarten d. R. » zo 03 jan, 2010 15:55

JW-NHS schreef:Mijn originele uitlaten halen niet meer dan ongeveer 3 jaar. Dan is zowel de tussenpot als de einddemper aan vervanging toe.

Huh? Ik heb mijn Xantia nu ongeveer 6 jaar en ik heb er één keer een nieuwe einddemper onder laten zetten, en da's al weer een jaar of 4 geleden... verder is er nooit iets met de uitlaat aan de hand geweest en hij ziet er ook helemaal niet geroest uit ofzo..
C5 Break Difference 2.0 16V AUT4
Peugeot 107 2007
2CV6 "Club" 1983. Wacht op een nieuw chassis
Maarten d. R.

Berichtdoor H.Viscaal » vr 15 jan, 2010 09:45

Het is een perfecte uitlaat die ik gisteren heb gemonteerd 100% vergelijkbaar met het merk bosal uitlaat.
Maar scheeld flink in de portemonnee.
Voor de helft goedkoper.

Herman
H.Viscaal

Berichtdoor web » vr 15 jan, 2010 11:15

H.Viscaal schreef:Het is een perfecte uitlaat die ik gisteren heb gemonteerd 100% vergelijkbaar met het merk bosal uitlaat.
Maar scheeld flink in de portemonnee.
Voor de helft goedkoper.

Herman

Waarom registreer je speciaal om dit te vermelden? Medewerker van het bedrijf toevallig? Als het zo gaat, gaat hier een slot op hoor.
Afbeelding
web

Berichtdoor web » vr 15 jan, 2010 11:34

Arjanvtk schreef:Een mogelijke reden voor het vermogensverschil van Peter.Naro is dat de oude katalysator vaak leeg is (en niet meer werkt)

Niet werken is 1 ding, maar een volledig leeg gerammelde kat heb ik nog nooit gezien hoor, en heb toch best veel oude katalysatoren bekeken in de 12 jaar dat ik nu aan oude barrels sleutel. Losliggend blok okay, maar er volledig uitgeblazen... dan moet je toch wel jaaaaren doorrijden met luid rammelende kat.
Arjanvtk schreef:Wat het huis van de katalysator betreft. Ik had dit zelf ook opgemerkt dat alle nieuwe katalysatoren die tegenwoordig verkocht worden een kleinere behuizing hebben. Hier had ik navraag over gedaan en de diverse fabrikanten die ons leveren geven allen dezelfde reden: de techniek van materiaal is vernieuwd waardoor een kleinere behuizing mogelijk is.

Iets compacter zijn ze wel geworden ja, maar de kat moet qua doorstroming nog steeds wel berekend worden op het motorvermogen. En hoe kleiner hoe goedkoper, dus de verleiding is natuurlijk groot (bij je toeleveranciers) om voor een bepaalde toepassing een maatje kleiner te kiezen dan het vermogens-optimum... is verder niet erg, want daarom is het ook goedkoop.
Arjanvtk schreef:Vanuit de hobby van sleutelen aan auto’s hebben wij gezien dat er door onderdelenwinkels ontzettend veel marge wordt gezet op onderdelen en dat in onze ogen de particulier onnodig veel betaald. Hier proberen wij op in te spelen en zo de hobby wat goedkoper te maken. Een site met overige onderdelen is in de maak.

Geheel mee eens. Ook kleinere bedrijven betalen trouwens al gauw te veel, ondanks de forse kortingen (die op zichzelf al aangeven hoe dik de marges zijn, als ze zomaar 20-30 procent kunnen geven op de meeste onderdelen).

Ik koop daarom vaak over de grens, het zou mooi zijn als dat straks niet meer nodig is.
Afbeelding
web

Volgende

Keer terug naar Algemeen